Vitamina C in prevenirea cancerului oral?
Rezultatele studiului au fost publicate in revista International Journal of Cancer.
In cadrul studiului oamenii de stiinta au evaluat obiceiurile alimentare a 42540 de barbati in perioada cuprinsa intre 1986 si 2002 si au constatat ca in randul subiectilor care consumau in mod regulat cantitati mari de alimente bogate in vitamina C, se dezvolta cu 52% mai rara tumori maligne orale, decat la cei in dieta carora asemenea alimente erau sporadice.
S-a observat totodata ca vitamina C din suplimentele nutritive nu este eficienta in combaterea cancerului oral. Se presupune astfel ca nu vitamina C propriu-zisa si de una singura are efect protector, ci alaturi de ea si alte substante minerale si vitamine continute de alimente, care interactioneaza intre ele si actioneaza sinergic in organismul uman.
In mod surprinzator s-a ajuns la concluzia ca la fumatori vitamina E si beta-carotenul creste riscul cancerului oral. Aceasta ultima corelatia va deveni cu siguranta obiectul numeroaselor studii viitoare.
Sursa: International Journal of Cancer
Traducere: Blanka Petcu





