beta version

Caria dentara nu are legatura cu alaptarea la san

31/08/2009
Un studiu demarat in scopul evaluarii existentei vreunei legaturi intre alaptarea la san si riscul afectarii dintilor prin carii in randul copiilor mici a infirmat orice asociere in acest sens.

Cercetatorii au stabilit si ca o serie de alti factori, precum provenienta din familii sarace, ar putea influenta starea sanatatii oro-dentare.

Cercetatorii Universitatii Rochester din New York au analizat datele privind sanatatea dentara, factorii demografici si informatiile despre alimentatia a 1576 copii, ai caror familii au participat la studiul national de examinare a sanatatii si nutritiei in perioada 1999-2002.

In randul acestor copii 27,5% prezentau cel putin un dinte care necesita tratament prin obturatie sau chiar extractie, iar 1 din 10 avea leziuni carioase timpurii si severe. Peste 40% din copiii familiilor mexicano-americane prezentau cel putin o leziune carioasa.

La 41,3% din copiii care proveneau din familiile foarte sarace s-a constatat cel putin o carie, iar la 18,6% leziuni carioase severe si instalate timpuriu. Copiii nascuti de mame cu varsta sub 19 ani au prezentat, de asemenea, un risc mai mare la afectiuni dentare.

In schimb, nu s-au inregistrat diferente semnificative in privinta prevalentei cariei intre copiii alaptati la san si cei alimentati artificial.

Sursa: American Academy of Pediatric Dentistry Traducere: Blanka Petcu - AllDental

Ne intereseaza parerea ta

banner1ddi
banner2ddi
banneralldental1